Do’s en dont’s tijdens het opstellen van een huurcontract t.b.v. kantoorruimte

Gaat u een kantoorruimte huren? Laat u goed informeren over het huurcontract

Als u een kantoorruimte gaat huren, tekent u een huurcontract voordat u de kantoorruimte betrekt. In het huurcontract worden de afspraken vastgelegd die zijn gemaakt tussen huurder en verhuurder; afspraken over bijvoorbeeld de duur van het huurcontract, de betaling van de huur en de wettelijke verplichtingen van beide partijen. U gaat er misschien van uit dat al deze onderwerpen netjes zijn geregeld in een huurcontract, maar hoe weet u of dat wel zo is?

Een huurcontract voor een kantoorruimte: waar let u op?

Het is belangrijk dat u zich goed laat informeren over de inhoud van het huurcontract. Neem rustig de tijd om alle punten na te lopen om er zeker van te zijn dat alle afspraken zijn opgenomen in het huurcontract voor uw kantoorruimte. Laat u dus niet verleiden tot het snel tekenen van een huurcontract, vooral als u dit pas op het moment van ondertekenen voor het eerst ziet. Stel gerust vragen aan de verhurende partij om duidelijkheid te krijgen over zaken die u niet direct begrijpt. Een nieuwe kantoorruimte huren doet u immers niet dagelijks.

Tevens is het verstandig om voordat u een huurcontract tekent na te denken over de toekomst van uw organisatie. Nu is de kantoorruimte van uw keuze prima geschikt voor u en uw eventuele medewerkers, maar is dat over drie jaar nog steeds het geval? Het loont om te weten hoe flexibel een huurcontract is opgesteld en of u de mogelijkheid heeft om tussentijds een grotere (of kleinere) kantoorruimte te huren indien uw onderneming hierom vraagt.

U bent trots op uw nieuwe kantoorruimte, dat is logisch. Het liefst wilt u dat iedereen kan zien waar uw onderneming is gevestigd. Controleer daarom het huurcontract op een clausule omtrent reclame of reclame-uitingen. Het kan namelijk voorkomen dat u het gehuurde hiervoor niet mag gebruiken. Dit kan met name een rol spelen bij een kantoorruimte in een bedrijfsverzamelgebouw.

Zijn uw kantoorruimte en huurcontract toekomstbestendig?

Zoals u leest, is het belangrijk dat u controleert of uw gloednieuwe kantoorruimte (en daarmee ook het huurcontract) toekomstbestendig is, en dat u niet alleen nadenkt over het hier en nu. Een betrokken vastgoedontwikkelaar zal u hierover informeren en met u meedenken. Daarom is een huurcontract van R’Estate altijd transparant en betrouwbaar. Wij hechten geen waarde aan lange contracten die voor u als huurder onbegrijpelijk zijn. Wij leggen liever de nadruk op een vruchtbare samenwerking, wat wordt ondersteund met een duidelijk huurcontract voor uw nieuwe kantoorruimte. Wilt u meer informatie, bijvoorbeeld over de inhoud van een goed en betrouwbaar huurcontract? Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag verder.

contact kantoor nijmegen

REFERENTIES HUURDERS

In 2013 is het kantoor van HIJINK Advocaten verhuisd voor de B2B klanten van Malden naar het bedrijventerrein Kerkenbos in Nijmegen. Het kantoor verdeeld over Arnhem en Nijmegen telt circa 25 medewerkers. Op advies nam ik contact op met R’Estate. Het zoeken naar een geschikte kantoorlocatie werd zeer prettig en deskundig begeleid door R’Estate in de persoon van Bob Rutgers. Afspraken zijn helder e ...

Lees meer > HIJINK Advocaten Nijmegen

Om bepaalde functionaliteiten  zoals het onderzoeken van uw gedrag op onze website aan te bieden gebruiken wij analytische en tracking cookies op onze website. Omdat we uw privacy belangrijk vinden, vragen we u de tracking cookies te accepteren. Wilt u eerst meer informatie over onze Cookie-policy, klik dan op ‘Meer informatie’.


Meer informatie